lördag 6 mars 2010

Kost!

Svårt att hålla koll på all kost nu! eller aa
Ska ju äta sex mål om dagen och det är ju ett helvete och hålla koll på vad och när man ska äta. Den här första veckan är det bara flytande föda som gäller!!
Frukost : 1 dl fil, yoghurt, mjölk eller nyponsoppa.
Mellanmål : 1 dl frukt eller bärsoppa!
Lunch : 1 dl mixad soppa. Typ om jag har en bur köttsoppa så värmer jag den sen så måste jag mixa den så alla bitar blir jätte jätte jätte små :D.
Mellanmål : 1 dl näringsdryck, Har fått det utskrivet av en läkare så det är speciella :)
Middag : 1 dl mixad soppa igen
Mellanmål : 1 dl näringsdryck!
Måste dricka vatten emellan varje mål för det finns inte tillräckligt med plats i magsäcken för att dricka när jag har ätit eller druckit det jag har på listan :P. Dö svårt och hålla reda på allt nu i början men blir väl lättare när man kommer in i rutinerna. Efter den här veckan ska jag övergå till mosad/mixad mat, Det är också sex mål om dagen men en dag kan typ se ut såhär
Frukost : 1 dl gröt eller fil + ett glas mjölk
Mellanmål : 1 dl fruktpuré eller 1 frukt
Lunch : 0,5 dl mixad/mosad fis, kött, kyckling eller ägg. 0,5 dl potatismos eller rotmos. 0,5 dl mixade grönsaker
Mellanmål : 1 dl näringsdryck
Middag : Samma som lunch
Mellanmål : 1 dl näringsdryck
Det här ska jag hålla mig till i ca tre veckor och efter det övergå lit försiktigt till vanlig mat, Får ju kanske börja med att mosa potatisen noga när jag äter den och så vidare, och vidare!
Tror det kommer gå super bra när jag väl kommer in i dem nya rutinerna som sagt!
Sen nu kommer jag ju bli en piller knaprare med, har fått en hel rad med piller som jag ska klämma i mig varje dag! Dem här pillerna ska jag äta hela livet. En del av dem är bara vanliga vitaminer och sånt men en del är mot blodet och massa annat skit! Att ändra på sitt liv såhär det är jävligt svårt! Att inte kunna vara ute och festa loss med sina vänner nu det suger! Så är det ju så idag med att folk super, Det är i stort sätt det ända folket gör, Det ända dem gör om helgerna är att dricka sprit! Spelar ingen roll om det bara är en vanlig helg. Är det helg då är det fest tyvär :/. Tror ja skulle behöva flytta! Flytta dit där alkohol inte är tillåten på helgerna utan bara vid vissa tillfällen. Jag älskade mitt liv förut, Festa loss med vännerna på helgerna, Röjja loss inne i stan eller bara dra till någon privatfest. Men det finns annat i livet, annat än bakfulla lördagar och illamående nätter! Jag har kommit till den punkten då jag måste förändra mitt liv hoppas ni någon gång också hittar den för när den väl kommer då ser man tillbaka på vad onödigt mycket pengar och tid man slänger bort under åren!
Nu börjar det nya livet utan bakfulla helger

Ha det bra så hörs vi när vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Alla måste förändra sitt liv någon gång :) Och jag tycker du är såååååå duktig!!! Jag ska också börja ta tag i livet, fast inte på samma sätt som dig :) Var stolt emelie!


    Puss / Sandra Borggren

    SvaraRadera
  2. haha aa alla kommer nog få en tankeställare ngn gång! Önskar dig med lycka till gumman och jag är stolt över mig själv! Stoltare än jag har varit på länge :)

    SvaraRadera